Friday, 22 March 2013

Membesar Dengan Cerita dan Skandal Seks

Lagi video berkaitan skandal seks tersebar di internet yang tak lain tak bukan melibatkan pemimpin pembangkang (Pakatan Rakyat); Anwar Ibrahim. Haish, pemimpin yang seorang ni terus-terusan dikejar dengan isu skandal seks. Belum nampak garisan penamat di mana isu-isu sebegini akan tamat.

Dikatakan dah 15 tahun Datuk Seri Anwar Ibrahim dikaitkan dengan isu skandal seks! 15 tahun tu! Umur budak tingkatan tiga. Gila lama isu skandal seks ni tak habis-habis macam takde penamat hinggakan istilah-istilah yang belum patut diketahui budak-budak mentah berlegar-legar dalam pemikiran bersih mereka.

"Liwat tu apa??"
"China doll tu apa?"

Dang!!! Terkaku.


Camne korang nak jawab soalan begini? Budak innocent, rasa ingin tahu sangat tinggi. Omaigod! Korang nak jawab atau tidak? Kalau tak diberi jawapan, mereka boleh cari kat google. Nanti entah apa-apa yang mereka jumpa kat internet ni. Silap haribulan mula terjebak dengan benda-benda seks sebab terjumpa dengan laman web yang 'related' dengan perkataan yang dicari.

Kecik-kecik lagi pemikiran sudah dikotorkan secara tidak langsung. Aduhai. Cabaran sungguh hidup pada zaman sekarang ni.
Saturday, 2 March 2013

Pertempuran di Lahad Datu, Sabah Ramai Tidak Senang



Lahad Datu, Sabah tidak tenteram. Tiga komando polis terbunuh semasa bertempur dengan kumpulan penceroboh bersenjata dari Selatan Filipina kat kampung Tanduo.

Selain Arwah Insp Zulkifli Mamat dan Arwah Sarjan Sabaruddin dari Unit 69 Komando, Kpl Azman Ampong diberitakan turut terkorban.

AL-FATIHAH buat wira negara.

!

Dalam keadaan ini beberapa teori konspirasi turut dikeluarkan beberapa pihak. Ada yang mengatakan bahawa apa yang sedang berlaku sekarang adalah perancangan parti kerajaan Barisan Nasional.

Sekaranglah masa yang sangat sesuai untuk UMNO dan Barisan Nasional kelihatan seperti hero dan mengalihkan perhatian rakyat Malaysia terhadap pelbagai isu yang timbul satu demi satu semasa negara kita menghampiri pilihanraya umum, PRU-13. Rakyat akan mula hilang fokus bagi memastikan kerajaan yang ada sekarang kalah dalam PRU-13 ekoran kejadian pertempuran ini.

Huish, macam dalam filem pulak! Fakta untuk kepentingan politik semata-mata atau realiti? Ini soal keselamatan negara dan keamanan rakyat. Biar betul-betul sikit.

About Me

Followers

Google+ Followers